צילום: נמרוד גרוס

החתונה היא אחד הרגעים הרומנטיים ביותר בחיינו ותקופת הקורונה המאתגרת היא דווקא הזדמנות מצוינת לחתונה קצת אחרת, ומרגשת לא פחות. איך מתכננים חתונה קטנה בעידן קורונה? לפני שניגש לטיפים שיעזרו לך לתכנן את חתונת הקורונה המושלמת שלך, זכרי את הדבר החשוב ביותר: הכל מתרכז בסופו של דבר לרגע המיוחד בו תעמדו תחת החופה ותחגגו עם הקרובים.

הכי פחות רומנטי: התקציב

איך בונים תקציב לחתונה

קביעת מסגרת תקציב חשובה מאוד כדי לעבור כל אירוע עם מינימום לחץ ובלת״מים ובלי להיכנס להוצאות מיותרות. תתכננו כמה תקדישו מהתקציב לכל ספק ותחום, לפי סדר העדיפויות האישי שלכם, המחירים המקובלים בשוק וגודל האירוע. כך למשל הוצאות על אירוח ואוכל קטנות משמעותית בתקופת הקורונה, אך הוצאות אישיות כמו איפור, שמלת כלה וחליפת חתן עשויות להיות דומות.

בחירת המקום, העיצוב והקונספט

האתגר הגדול לחתונה בתקופה זו הוא המקום, בעיקר בהתחשב בהנחיות המשתנות – אבל מאחורי האתגר מסתתרת הזדמנות גדולה לחתונה קסומה וחוויה מיוחדת לכם ולאורחים. אם בכל זאת את מתקשה לצמצם את מספר המוזמנים, ויש לך את התקציב הדרוש, תמיד תוכלי לפצל את החתונה לשני אירועים וליהנות ממנה פעמיים.

בחירת מקומות לחתונה בקורונה

כמות מוזמנים קטנה מאפשרת גמישות גדולה יותר בבחירת המיקום. ברוח התקופה ובזכות כמות המוזמנים הקטנה אפשר לחגוג כמעט בכל מקום… בגינות ציבוריות, שדות חקלאיים, בחוף הים, ביערות ובפארקים. כדאי לבדוק גם עם הרשות המקומית או העיריה – חלקן מעמידות לרשות מתחתנים גנים, פארקים, חופים ושטחים ואולמות ציבוריים אחרים. מעדיפים חתונה מרגשת באווירה מסורתית? קיימו את החופה בבית כנסת מרשים ומשם המשיכו לקבלת פנים ומסיבה בלוקיישן אחר. גם סגירת מעגל רומנטית אפשרית אם תקיימו את החתונה במקום בו נפגשתם. חתונה במסעדה או בבר יכולה להיות פתרון מושלם ופרקטי לארוחה ולמסיבת החתונה.

חתונה בבית

חתונה בחצר בית עשויה להתגלות הפתרון הרומנטי והחסכוני ביותר, בעיקר כאשר מגבלת המשתתפים בתוקף. אם אין חצר, תמיד תוכלו לשאול שכנים וחברים שיסכימו לארח אתכם ביום החשוב בחייכם.

סגנונות חתונה וחתונות קונספט

המקום שבחרתם ייתן כיוון לקונספט ולעיצוב של האירוע: חתונה בסגנון כפרי או חתונה בסגנון יווני, חתונה בסגנון טוסקנה או אמריקאי – כל האפשרויות פתוחות. תוכלי לבחור במעצבי חתונות בוטיק או בדרך של עיצוב חתונה DIY: תתפלאי לגלות מה אפשר לעשות היום במדפסת ביתית והרשת מוצפת במדריכים שיעזרו לך, לעצב את החתונה לבד. זו גם פעילות גיבוש מושלמת לך, לחתן, לחברות ולמשפחה.

בחירת קייטרינג לחתונה קטנה

גם במקרה של הכיבוד, חתונה קטנה היא הזדמנות לארח בצורה מיוחדת ומקורית ולעזור לעסק מקומי קטן. חפשו קייטרינג או עסק אוכל קטן שיתאים לקונספט החתונה, יעמוד בתקציב ויגיש את האוכל לפי הנחיות משרד הבריאות.


צילום: נמרוד גרוס

הספקים החשובים ביותר: אלו שאחראים על הזיכרונות

בכל סוג של חתונה, יש דבר אחד שלא משתנה: בסוף מה שנשאר מהחתונה אלו הזיכרונות… והתמונות, לכן חשוב להקפיד על הבחירה של שלושת הספקים שאחראים על הזיכרונות המצולמים – שמלת הכלה, איפור ועיצוב השיער וצוות הצילום.

איפור, שיער, צילום ושמלת כלה

את תיק העבודות והעיצובים כבר ראית, את ההמלצות קיבלת וקראת, עכשיו נותר לבחור את המעצב/ת, המאפר/ת והצלם/ת שילוו אותך בתקופה שלפני היום הגדול ובמהלכו. בתקופה מאתגרת ולחוצה בפני עצמה, חשוב שתרגישי שאת נמצאת עם האנשים הנכונים ביותר עבורך: שיקשיבו לך, יידעו להתאים את עצמם אליך ואל ההתנהלות שלך ויהיו קרקע יציבה לכל ההפתעות שיגיעו בדרך.

איך בודקים את הכימיה עם הספקים לחתונה בתקופת קורונה? אל תבחרי רק על סמך המלצות ברשתות חברתיות או הצעות מחיר. חיבור אישי אפשר לבדוק במפגש, בשיחת טלפון או בשיחת וידאו כדי להכיר טוב יותר את האדם שבצד השני.

התקופה שלפני החתונה

הפחתת לחץ לפני חתונה

החודשים שלפני חתונה מלווים תמיד בהתרגשות מהולה בלחץ. השקיעי זמן בפעילויות שמרגיעות אותך כמו אמבטיה חמימה, פעילות גופנית או יוגה, שיחות עם חברה מרגיעה או אפילו מטפלת, כל מה שיעזור לך לעבור את התקופה המרגשת הזו עם חיוך.

טיפוח העור לפני חתונה

הלחץ עשוי להשפיע גם על העור עם תופעות כמו יובש חריג, פצעונים ושלפוחיות. כדי להיראות במיטבך ביום החשוב בחייך חשוב להגיע אליו עם עור שטופל היטב וההכנות למראה עור בריא מתחילות הרבה לפני החתונה. אם בכל זאת הופיעו 'חברים' על הפנים אל תגעי בהם, הם ייעלמו כמו שבאו ועם מה שיישאר – האיפור יתמודד.

הקפדה על מריחת קרם לחות בוקר וערב, תסייע לאיפור להיראות טוב יותר ולהימנע ממראה יבש מודגש, ושימוש במרכך שפתיים בקביעות חשוב במיוחד אם את סובלת משפתיים יבשות. אל תשכחי לשתות רבה מים, הלחות שמגיעה מבפנים חשובה לפחות כמו זו שתמרחי על העור. הסרת איפור וניקוי יסודי של העור לפני השינה חשובה במיוחד – עור נקי ומוזן יספוג טוב יותר את הלחות שתניחי עליו.

טיפולים קוסמטיים לפני חתונה

היפגשי כמה שיותר מוקדם עם קוסמטיקאית שאת סומכת עליה ויחד בנו תכנית טיפולים ייעודית עבורך ועבור העור שלך. טיפול יופי ביום האירוע או בסמוך לו אינו מומלץ משום שפעולות רבות עלולות להשאיר סימנים ואדמומיות ליום החתונה. כך גם לגבי מריטת גבות והסרות שיער – קבעי את התור במרחק של 3-4 ימים מהאירוע כדי להימנע מאדמומיות וגירוי.

בסמוך לחתונה, הימנעי מניסיון של מוצרי טיפוח חדשים העשויים לעורר אלרגיות ואדמומיות ומשהייה ממושכת בשמש לפני האירוע הגורמת למראה ׳שרוף׳ של העור. 'שיזוף מקופסא', כלומר איפור, ייראה בריא וזוהר יותר.

מזל טוב!