הבלוג של עובד כהן


צילום: נמרוד גרוס

החתונה היא אחד הרגעים הרומנטיים ביותר בחיינו ותקופת הקורונה המאתגרת היא דווקא הזדמנות מצוינת לחתונה קצת אחרת, ומרגשת לא פחות. איך מתכננים חתונה קטנה בעידן קורונה? לפני שניגש לטיפים שיעזרו לך לתכנן את חתונת הקורונה המושלמת שלך, זכרי את הדבר החשוב ביותר: הכל מתרכז בסופו של דבר לרגע המיוחד בו תעמדו תחת החופה ותחגגו עם הקרובים.

הכי פחות רומנטי: התקציב

איך בונים תקציב לחתונה

קביעת מסגרת תקציב חשובה מאוד כדי לעבור כל אירוע עם מינימום לחץ ובלת״מים ובלי להיכנס להוצאות מיותרות. תתכננו כמה תקדישו מהתקציב לכל ספק ותחום, לפי סדר העדיפויות האישי שלכם, המחירים המקובלים בשוק וגודל האירוע. כך למשל הוצאות על אירוח ואוכל קטנות משמעותית בתקופת הקורונה, אך הוצאות אישיות כמו איפור, שמלת כלה וחליפת חתן עשויות להיות דומות.

בחירת המקום, העיצוב והקונספט

האתגר הגדול לחתונה בתקופה זו הוא המקום, בעיקר בהתחשב בהנחיות המשתנות – אבל מאחורי האתגר מסתתרת הזדמנות גדולה לחתונה קסומה וחוויה מיוחדת לכם ולאורחים. אם בכל זאת את מתקשה לצמצם את מספר המוזמנים, ויש לך את התקציב הדרוש, תמיד תוכלי לפצל את החתונה לשני אירועים וליהנות ממנה פעמיים.

בחירת מקומות לחתונה בקורונה

כמות מוזמנים קטנה מאפשרת גמישות גדולה יותר בבחירת המיקום. ברוח התקופה ובזכות כמות המוזמנים הקטנה אפשר לחגוג כמעט בכל מקום… בגינות ציבוריות, שדות חקלאיים, בחוף הים, ביערות ובפארקים. כדאי לבדוק גם עם הרשות המקומית או העיריה – חלקן מעמידות לרשות מתחתנים גנים, פארקים, חופים ושטחים ואולמות ציבוריים אחרים. מעדיפים חתונה מרגשת באווירה מסורתית? קיימו את החופה בבית כנסת מרשים ומשם המשיכו לקבלת פנים ומסיבה בלוקיישן אחר. גם סגירת מעגל רומנטית אפשרית אם תקיימו את החתונה במקום בו נפגשתם. חתונה במסעדה או בבר יכולה להיות פתרון מושלם ופרקטי לארוחה ולמסיבת החתונה.

חתונה בבית

חתונה בחצר בית עשויה להתגלות הפתרון הרומנטי והחסכוני ביותר, בעיקר כאשר מגבלת המשתתפים בתוקף. אם אין חצר, תמיד תוכלו לשאול שכנים וחברים שיסכימו לארח אתכם ביום החשוב בחייכם.

סגנונות חתונה וחתונות קונספט

המקום שבחרתם ייתן כיוון לקונספט ולעיצוב של האירוע: חתונה בסגנון כפרי או חתונה בסגנון יווני, חתונה בסגנון טוסקנה או אמריקאי – כל האפשרויות פתוחות. תוכלי לבחור במעצבי חתונות בוטיק או בדרך של עיצוב חתונה DIY: תתפלאי לגלות מה אפשר לעשות היום במדפסת ביתית והרשת מוצפת במדריכים שיעזרו לך, לעצב את החתונה לבד. זו גם פעילות גיבוש מושלמת לך, לחתן, לחברות ולמשפחה.

בחירת קייטרינג לחתונה קטנה

גם במקרה של הכיבוד, חתונה קטנה היא הזדמנות לארח בצורה מיוחדת ומקורית ולעזור לעסק מקומי קטן. חפשו קייטרינג או עסק אוכל קטן שיתאים לקונספט החתונה, יעמוד בתקציב ויגיש את האוכל לפי הנחיות משרד הבריאות.


צילום: נמרוד גרוס

הספקים החשובים ביותר: אלו שאחראים על הזיכרונות

בכל סוג של חתונה, יש דבר אחד שלא משתנה: בסוף מה שנשאר מהחתונה אלו הזיכרונות… והתמונות, לכן חשוב להקפיד על הבחירה של שלושת הספקים שאחראים על הזיכרונות המצולמים – שמלת הכלה, איפור ועיצוב השיער וצוות הצילום.

איפור, שיער, צילום ושמלת כלה

את תיק העבודות והעיצובים כבר ראית, את ההמלצות קיבלת וקראת, עכשיו נותר לבחור את המעצב/ת, המאפר/ת והצלם/ת שילוו אותך בתקופה שלפני היום הגדול ובמהלכו. בתקופה מאתגרת ולחוצה בפני עצמה, חשוב שתרגישי שאת נמצאת עם האנשים הנכונים ביותר עבורך: שיקשיבו לך, יידעו להתאים את עצמם אליך ואל ההתנהלות שלך ויהיו קרקע יציבה לכל ההפתעות שיגיעו בדרך.

איך בודקים את הכימיה עם הספקים לחתונה בתקופת קורונה? אל תבחרי רק על סמך המלצות ברשתות חברתיות או הצעות מחיר. חיבור אישי אפשר לבדוק במפגש, בשיחת טלפון או בשיחת וידאו כדי להכיר טוב יותר את האדם שבצד השני.

התקופה שלפני החתונה

הפחתת לחץ לפני חתונה

החודשים שלפני חתונה מלווים תמיד בהתרגשות מהולה בלחץ. השקיעי זמן בפעילויות שמרגיעות אותך כמו אמבטיה חמימה, פעילות גופנית או יוגה, שיחות עם חברה מרגיעה או אפילו מטפלת, כל מה שיעזור לך לעבור את התקופה המרגשת הזו עם חיוך.

טיפוח העור לפני חתונה

הלחץ עשוי להשפיע גם על העור עם תופעות כמו יובש חריג, פצעונים ושלפוחיות. כדי להיראות במיטבך ביום החשוב בחייך חשוב להגיע אליו עם עור שטופל היטב וההכנות למראה עור בריא מתחילות הרבה לפני החתונה. אם בכל זאת הופיעו 'חברים' על הפנים אל תגעי בהם, הם ייעלמו כמו שבאו ועם מה שיישאר – האיפור יתמודד.

הקפדה על מריחת קרם לחות בוקר וערב, תסייע לאיפור להיראות טוב יותר ולהימנע ממראה יבש מודגש, ושימוש במרכך שפתיים בקביעות חשוב במיוחד אם את סובלת משפתיים יבשות. אל תשכחי לשתות רבה מים, הלחות שמגיעה מבפנים חשובה לפחות כמו זו שתמרחי על העור. הסרת איפור וניקוי יסודי של העור לפני השינה חשובה במיוחד – עור נקי ומוזן יספוג טוב יותר את הלחות שתניחי עליו.

טיפולים קוסמטיים לפני חתונה

היפגשי כמה שיותר מוקדם עם קוסמטיקאית שאת סומכת עליה ויחד בנו תכנית טיפולים ייעודית עבורך ועבור העור שלך. טיפול יופי ביום האירוע או בסמוך לו אינו מומלץ משום שפעולות רבות עלולות להשאיר סימנים ואדמומיות ליום החתונה. כך גם לגבי מריטת גבות והסרות שיער – קבעי את התור במרחק של 3-4 ימים מהאירוע כדי להימנע מאדמומיות וגירוי.

בסמוך לחתונה, הימנעי מניסיון של מוצרי טיפוח חדשים העשויים לעורר אלרגיות ואדמומיות ומשהייה ממושכת בשמש לפני האירוע הגורמת למראה ׳שרוף׳ של העור. 'שיזוף מקופסא', כלומר איפור, ייראה בריא וזוהר יותר.

מזל טוב!

במהלך הקריירה שלי עבדתי כבר עם אינספור כלות. זה מבחינתי אחד החלקים הכי מעניינים ומהנים בעבודה שלי – הזכות ללוות מישהי במהלך חודשי ההכנה ליום הכי מרגש בחיים שלה, ואז לראות אותה צועדת לחופה בשמלה עליה עבדנו קשה כל כך – גם אני וגם היא.

כן, אצלי גם הכלות עובדות – אני מתייעץ איתן המון בנוגע לכל פרט ופרט קטן בשמלה, במידה והן לא יודעות מה הן רוצות ומתפזרות לאלף כיוונים שונים אני מבקש מהן לעשות קצת עבודת תחקיר מקדימה על מנת לקבל רעיונות ולתפוס כיוון מסוים וכו'. כמובן שעבורן מדובר בעבודה הכי מהנה בה הן עבדו – לחקור בנוגע לשמלת הכלה האולטימטיבית מבחינתן ולשתף איתי פעולה בעת שאנחנו מעצבים ועובדים יחד על הדגם.

 

מי הכלות שהכי כיף לעבוד איתן ומה לעשות כדי להיות כזו?

מכיוון שעבדתי כבר עם כל כך הרבה כלות וזכיתי לחוות את הקריזות, וגם את הכישרונות החבויים של רבות מהן, אני יכול להעיד שישנן כלות מסוימות שפשוט עושות לי את היום, את השבוע ואת כל השנה. לפעמים יש כלות שפשוט כיף לעבוד איתן, מכל בחינה אפשרית – הישיבות איתן קלילות וזורמות, יש חילופי רעיונות פוריים ומכל פגישה שנינו יוצאים מועצמים – היא מרגישה כמו מעצבת שמלות כלה בכבודה ובעצמה ואני מרגיש מועשר ומועצם מההשראה שהיא העניקה לי.

ולמה אני מספר את כל זה? כדי שאם קוראות את הפוסט הזה כלות עתידיות ששוקלות לעבוד איתי ולהזמין ממני שמלת כלה בעיצוב אישי, חשוב לי שתצאו מהקריאה הזו עם כמה תובנות – דבר ראשון, התהליך שלנו יהיה אופטימאלי אם את תסכימי להיכנס ולהתעמק בו גם את, לפחות קצת. רוב הכלות רוצות להיות מעורבות בתהליך בכל מקרה, אבל חשוב לומר זאת. דבר שני, לכל אותן כלות שאיתן היה לי הכי כיף לעבוד יש משהו אחד אשר משותף לכולן – הן לקחו את החתונה בקלילות והחליטו עם עצמן ועם בן זוגם שליהנות משלב התכנון של החתונה חשוב לא פחות מהחתונה עצמה. לכן הן הגיעו לפגישות איתי ברוח טובה ובלי לחץ, לכן גם תהליך העבודה המשותפת שנוצר היה פורה ומעצים וכמובן – השמלה שיצאה בסופו של דבר הייתה מעלפת, והתאימה לאותה כלה כמו כפפה ליד. אני מאחל לכל כלה שתתנהל בצורה כזו בשלב תכנון החתונה שלה – זה יהיה הרבה יותר נעים ומהנה עבורה ועבור בעלה לעתיד, וזה גם יהיה פרודוקטיבי יותר מבחינתי.

 

תחום עיצוב האופנה, ובמדיה מסוימת גם עולם החתונות ושמלות הכלה, הם תחומים בהם קיימות סטיגמות חזקות מאוד – כל מיני דעות ואופנות רווחות אשר מכתיבות עבור נשים רבות את האופן בו הן חושבות שעליהן להיראות.

זה אולי נשמע לכן ברור מאליו – מעצבי אופנה מכתיבים אופנות מטבע עיסוקם וכל עולם האופנה בעצם מתבסס על הדעות והטעם של צרכני וצרכניות האופנה למיניהן. אבל הרבה פעמים הסטיגמות והאופנות שמוכתבות הן לא מוצדקות, ואפילו הרסניות. הדוגמה שהכי בולטת בעיני היא ה"אופנה" הנצחית לפיה רק היקפי מותניים צרים ומראה רזה הם אסתטיים. זה נפוץ כיום לא רק בעולם האופנה באופן כללי, אלא גם בעולם החתונות ושמלות הכלה. אני פוגש המון כלות שהורגות את עצמן ב"דיאטת לפני חתונה" רק על מנת שיוכלו להיכנס לשמלת כלה צרת היקף, ובעיני זה לא מצב אידיאלי…

 

את לא חייבת להקשיב לכל טרנד ואופנה – תהיי גאה במי שאת!

המסר החד משמעי שלי לכל כלה עתידית שמתחילה להרעיב את עצמה במשך שבועות לפני שחתונה רק על מנת שתהיה רזה וחטובה ותוכל להיכנס לשמלת כלה בעלת היקף צר ומראה דקיק הוא פשוט – אל תעשי את זה! אל תפלי לסטיגמות ולאופנות שרווחות מסביבך. גם אם התקשורת, המדיה החברתית, חברות, משפחה או כל אחד אחר מטפטפים לך שאת חייבת להיות רזה וחטובה ביום החתונה שלך – פשוט אל תקשיבי להם. הם לא יודעים כלום…

כן, אפשר לעשות דיאטה לפני החתונה ובאופן כללי – דיאטה תמיד יכולה לעזור לבריאות וגם למראה החיצוני. אבל אל תהרגי את עצמך, זה לא חשוב עד כדי כך. אפשר לעצב שמלת כלה כך שתסווה חלקים פחות מחמיאים בגוף ותעניק לך מראה רזה וחטוב יותר מהנתונים שלך בפועל.

חשוב יותר שתהיי גאה במי שאת ובנתונים שלך, מאשר שתוכלי להיכנס לשמלה עם היקף צר במיוחד…

בשנים האחרונות הרבה מאוד כלות הן נועזות הרבה יותר ממה שהיה בעבר – אנחנו רואים לא מעט כלות שמעוניינות בשמלת כלה עם שסעים עמוקים שחושפים את עור הרגליים כמעט עד המותניים, וגם לא מעט שמלות כלה קיציות צמודות עם מחשופים עמוקים, תחרה במקומות פרובוקטיביים וכו'.

אני אישית מברך על המגמה הזו, בעיקר מפני שהיא מצהירה כי נועזות וחשיפה של מעט יותר עור ממה שמקובל היה בעבר הם סגנונות בעלי ערך אופנתי לכל דבר ועניין. הסגנונות האלו מאזנים את השמרנות ומעצימים את הנשים, אשר מרגישות שביום החתונה שלהן מותר להן לעשות את מה שנתפס בעיניהן כיפה ואסתטי, גם אם כמה דודות או מכרים רחוקים עלולים לעקם את האף. לכל הנשים האלו אני אומר – שאפו!

 

בעקבות הטרנד הזה מגיעות אלי לא מעט כלות נרגשות שמעוניינות גם כן בשמלת כלה יחסית נועזת, כזו אשר תאפשר להן להציג את הנתונים הטבעיים המרשימים שלהן דווקא ביום הכי חשוב בחייהן, ביום בו הן עומדות תחת אור הזרקורים ובמרכז הבמה.

אך רבות מהן אינן יודעות בדיוק עד כמה נועזת הן מעוניינות שהשמלה שלהן תהיה – האם ללכת על שמלה מעט פרובוקטיבית שמגרה את הדמיון אך נשארת על קו הגבול שבין שמרנות לנועזות או האם ללכת עד הסוף ולהתחתן בשמלה פרובוקטיבית ממש אשר תאתגר את המוזמנים, תגרום לכמה הרמות גבה, לא מעט מבטים שיהיו נעוצים בהן לאורך כל הערב ורושם בלתי נשכח?

כמובן שאין תשובה אחת וחד משמעית לשאלות האלו. כל אחת ומה שמתאים לה. בגדול, אני ממליץ לנשים שמתלבטות בהקשר זה לא להתרחק יותר מדי מהאופן בו הן נוהגות להתלבש ביומיום, או כאשר הן יוצאות לבלות או לאירועים חגיגיים כמוזמנות. אם את לא רגילה ללכת עם שמלות חושפניות ופרובוקטיביות, החתונה שלך זה כנראה לא הזמן הכי טוב להתחיל. חשוב יותר שתרגישי בנוח בזמן החתונה מאשר שתוציאי לאנשים את העיניים, ואם את לא רגילה להתלבש חושפני, כנראה שלא תרגישי בנוח גם בשמלת כלה נועזת במיוחד.

עם זאת, את לא צריכה לחשוש יותר מדי – זוהי החתונה שלך, את המלכה כאן לפחות ליום אחד. אם את רוצה לחשוף מעט יותר עור, להתהדר בשמלת כלה נועזת ואפילו קצת פרובוקטיבית, לכי על זה. בשביל מה משקיעים בחתונה אם לא בשביל להגשים חלומות?…

לאחרונה התחתנתי עם כמה שמלות של מעצב שמלות הכלה הנצחי והאהוב עליי ביותר – עובד כהן כמובן. למי שתוהה למה כתבתי "כמה שמלות" – על זה בדיוק רציתי לספר כאן.

רציתי להיות הכלה הכי מרשימה שיש – זוהרת, נוצצת, חלומית וכל תיאור אחר שמתאים כאן. ידעתי מיד שאני רוצה שמלת כלה של עובד, ובגלל שרבים מהעיצובים שלו כל כך מרשימים ועוצרי נשימה, פשוט לא ידעתי איך להחליט ולהיסגר על שמלה אחת בלבד.

למרבה המזל, כבר הייתי בכמה חתונות בהן הכלה החליפה שמלה לאחר החופה, ובחלק מהן אפילו החליפו לשמלה שלישית בשלב שאחרי האוכל ולקראת הריקודים והמסיבה. ידעתי שגם בחתונה שלי זה יהיה ככה – זה היום הגדול שלי, אם אני רוצה כמה שמלות, למה לא?…

 

בקבלת הפנים והחופה הייתי עם שמלת כלה "קלאסית", מרשימה אך מאופקת יחסית. הרבה תחרה, הינומה גדולה ומרשימה ובדים ארוכים שהשתרכו אחרי כשההורים שלי ליוו אותי בדרך לחופה. כמו בחלומות שתמיד היו לי…

אחרי שבירת הכוס והנשיקות והחיבוקים מכולם, החלפתי בזריזות לשמלה נינוחה יותר, אבל עדיין כזו שלא השאירה מקום לספק – מי כאן הכלה. שמלה קצרה ונינוחה יותר, לבנה ואלגנטית, למרות שהייתה נועזת יותר עם כמה שסעים עמוקים יחסית.

כמובן שלא עצרתי כאן – למסיבה שבאה אחרי המנה העיקרית כבר יצאתי עם שמלה שלישית, הפעם כזו שאפשרה לי להשתולל ולרקוד בנוחות ובלי לדאוג. גם כאן מדובר היה בשמלה יוצאת דופן יחסית לכל המוזמנות, כך שגם על הרחבה היה ברור כשמש מיהי הכלה והכוכבת של האירוע. גם בן זוגי (כבר בעלי…) החליף למשהו נינוח יותר ונהנינו מהשלב של הריקודים והמסיבה כאילו יצאנו עם כל החברים הכי טובים למועדון.

בקיצור, אני ממליצה בחום – גם על כמה שמלות שונות וגם על עובד כהן שיעזור לכן לבחור את השמלה המתאימה לכל שלב באירוע…

אחד המאפיינים האהובים עליי ביותר במקצוע שלי הוא ההזדמנות שנפלה בחיקי לעבור עם הרבה כלות את התהליך של תכנון החתונה והוצאתה אל הפועל, ובמיוחד היום החגיגי והמיוחד במינו של החתונה עצמה.

הרבה אנשים חושבים שלהתחתן זה תהליך מרגש אבל קל עבור הכלה. אני רוצה לספר לכם שזה ממש לא המצב. מרגש – כן, בהחלט! קל – ממש לא. כלות עוברות כמה חודשים מתישים של תכנונים, הכנות ולא מעט לחץ נפשי – מה יהיה באירוע? האם הכל ילך בדיוק כמו שאני מתכננת? איך אני אראה? האם הכל יהיה כמו שחלמתי שיהיה?

המעט שאני יכול לעשות בנוגע ללחץ הזה הוא לנסות ולרכך אותו מעט, ולהציע את עצמי ככדור ההרגעה של הכלה. לפחות בכל מה שנוגע למראה שלה (וזהו אחד הנושאים החשובים ביותר ביום החתונה, כמובן…), אני שם כדי להרגיע אותה, להבטיח שהשמלה שלה מושלמת ונשארת כזו לאורך כל היום הגדול כולו ולחזק אותה בכך שאני מבטיח כי היא נראית בדיוק כמו שהיא רוצה להיראות.

כלות שמגיעות לעבוד איתי ולהזמין ממני שמלת כלה חייבות לדעת כי אני גם דורש לא מעט מהלקוחות שלי – אני פרפקציוניסט. לכן, אישה המגיעה אלי על מנת שאתכנן עבורה שמלת כלה מיוחדת במינה נדרשת לעבור יחד איתי את תהליך היצירה התובעני – להבין מה בדיוק מתאים לה ומה בדיוק היא רוצה, לנסות סגנונות שונים וזוויות שונות של הסתכלות ולא להפסיק לעבוד עד שאנחנו מגיעים לתוצאה הסופית המושלמת – מראה חלומי של כלה יוצאת דופן.

לכן, אם את מעוניינת שאעצב או אספק לך שמלת כלה, את כמובן מוזמנת לפגישת היכרות, אך חשוב שתדעי מראש – יום בחייה של כלה המתחתנת עם שמלה של עובד כהן עשוי להיות יום תובעני ומעייף, אבל בסופו של דבר התוצאה תהיה יוצאת דופן וחסרת פשרות…

בשמלת כלה ישנם אלמנטים רבים ושונים, כל מיני מאפיינים ותכונות שונות שכדאי להתחשב בהן כאשר מעצבים את השמלה. חלק מהמאפיינים והאלמנטים האלו הם בגדר האחריות והדאגה של המעצב עצמו בלבד, וחלק מהן דורשים החלטות ובחירות של הכלה עצמה. יש את הגזרה של השמלה, את סוג הבד בו משתמשים בכל חלק בשמלה, את הגוון המדויק של הבדים, את האופן בו השמלה מתכתבת עם שאר המאפיינים של הכלה ושל החתן ועוד מיליון ואחד דברים קטנים כאלו שכדאי לקחת לתשומת הלב.

כל הפרטים וההחלטות הקטנות האלו גורמות להרבה כלות להתבלבל ולא להצליח להבדילך בין עיקר לתפל – מה באמת חשוב שתתמקדי בו בנוגע לשמלת כלה שלך ומה פחות חשוב? למה את חייבת להקדיש תשומת לב ואיזה החלטות את יכולה להשאיר בידיים של מעצב השמלה שלך?

כמובן שאין תשובות וודאיות וברורות לשאלות האלו, אבל עדיין חשוב שתעשי לעצמך סדר בראש בכל הנוגע לשמלת הכלה ולכמות הזמן ותשומת הלב שהיא גוזלת ממך במהלך השבועות העמוסים שלפני החתונה. כל מה שקשור לגזרה של השמלה, להתאמה שלה לגוף שלך וכו' – אין לך מה להתעסק בזה. המעצב הוא איש המקצוע בהקשר זה, ותני לו לעשות את העבודה שלו כמו שהוא יודע. חבל שתבזבזי על זה זמן ומאמץ. אותו הדבר הנוגע להתאמה של השמלה לעיצוב של האירוע, לתלבושת של החתן, לעיצוב השיער שלך ולשאר האלמנטים ש"מתכתבים" עם השמלה שלך. כמובן שחשוב שתהיי מודעת גם לזה, אבל התפקיד שלך פה הוא ליידע את מעצב השמלה שלך בנתונים בנוגע לכל האלמנטים האלו (מהו סגנון עיצוב החופה והאירוע כולו, על איזה סגנון תסרוקת את הולכת וכד'), ובזה את יכולה להפסיק לעסוק בזה – המעצב כבר יעשה את ההתאמות הנחוצות ולך אין מה להמשיך ולדאוג בנוגע לזה. יש לך מספיק למה לדאוג גם בלי זה…

 

כל זה נכון גם לכלות שבוחרות שמלה מקולקציה, ולא הולכות על עיצוב אישי. את הבחירה כדאי שתעשי בשיתוף פעולה עם המעצב עצמו. ואז את יכולה פשוט "להפיל" עליו את כל האינפורמציה הרלבנטית, ולהוריד אותה ממך. העבודה שלו היא (בין היתר) להקל עלייך, וממילא עדיף לתת לכל איש מקצוע לעסוק בדברים בהם הוא מתמחה…

בתור מעצב שמלות ערב ושמלות כלה, נכחתי באינספור אירועים חגיגיים וחתונות במהלך חיי, יותר ממה שאני מסוגל לזכור ולספור. הרבה פעמים אני נתקל בשאלה – איך זה מרגיש לראות נשים לבושות בעיצובים שלך במהלך יומן הגדול, או במסגרת אירוע חגיגי כלשהו? האם בשלב כלשהו זה כבר נהיה שגרה? האם זה מפסיק לרגש אותך?
שמלות כלה קצרות
התשובה שלי לשאלות האלו היא חד משמעית – להיות נוכח באירוע חגיגי ולראות נשים בעיצובים אישיים שלי זו חוויה מרגשת בכל פעם מחדש, גם בפעם האלף. זו התרגשות שכנראה לעולם אינה חולפת…
אני חושב שזה נכון במיוחד במקרים בהם עברתי עם הכלה תהליך ארוך יחסית של בחירה ועיצוב אישי, תהליך שכולל היכרות אישית מעמיקה והבנה של הטעמים וההעדפות, כאשר מדובר בתהליך דו כיווני – כמובן שאני זוכה להכיר את אותה כלה ואת הטעם האישי והחלומות שלה, אך גם היא זוכה להכיר אותי – מה אני אוהב ומעדיף יותר ולאיזה כיוון אני מכווין אותה ואת שמלת הכלה שלה. בסופו של התהליך, להיות נוכח באירוע עצמו כאשר היא מציגה לראווה את העיצוב עליו עבדנו ביחד, ואני זוכה לראות את האושר על הפנים שלה באחד הימים המיוחדים ביותר בחייה, נראה שמדובר בהתרגשות גדולה ועמוקה כל כך עד שאין סיכוי שהיא אי פעם תיעלם.
כנראה שאלו חלק מהפריבילגיות של בעלי מקצוע אשר עובדים עם אנשים באירועים הגדולים והמשמחים ביותר בחיים שלהם…

 

|