האביב מתקרב ואיתו גם עונת החתונות. יותר זוגות מתחתנים לפני פסח ולאחר ספירת העומר ובוחרים לעשות זאת דווקא מחוץ לאולם. בין אם מדובר באירועים בצפון, בירושלים הקרירה או אירוע באחד מתוך עשרות גני אירועים במרכז הארץ שפותחים את שעריהם, בחירת השמלה הנכונה לאירוע שמתקיים באוויר הצח היא חשובה מאד. גם בגלל מזג האוויר וגם בגלל האווירה, העיצוב, הטבע מסביב וכל שאר הדברים שמרכיבים אירוע שמתרחש מחוץ לארבעה קירות.

מה בעצם ההבדל בין אולם לגן אירועים?

שמלת כלה היא שמלת כלה וקשה לנו לפעמים להבין שכמו שאנחנו מתאימים אותה לנתוני הגוף, להעדפות האופנתיות ולסגנון הכללי של הכלה ושל האירוע, אנחנו צריכים להתאים אותה גם למקום שבו נערכת החתונה.

חתונה שנערכת באולם סגור היא בדרך כלל חתונה קצת יותר מעונבת ומצד שני ישנה כמות גדולה של אנשים במקום אחד – לכן הכלה צריכה לשלב בין סגנון אלגנטי ובין בדים נושמים וגזרה שתתן לה תחושה של אוויר ולא תחנוק אותה. בגני אירועים שבהם האירוע מתקיים מחוץ לאולם, אפשר להתאים את השמלה לתחושה החופשית והנעימה של הגינה, הגן וכל מה שמסביב. שמלת הכלה יכולה להיות פחות אלגנטית ויותר משוחררת. כדאי לכלול בעיצוב השמלה גם שרוולים או עליונית שיגנו מהבריזה הקרירה.

אילו סגנונות של שמלות כלה מתאימים לאירוע בחוץ?

גני אירועים במרכז מציעים מגוון רחב של נופים ואווירות. זה יכול להיות גן שממוקם בתוך איזור כפרי של מטעים או יקב, גן שממוקם קרוב לים או גן באמצע העיר. שמלות כלה בתל אביבלכל אחד מהסוגים האלו אפשר להתאים שמלת כלה שתתכתב עם מה שנראה מסביב ותיצור אווירה תואמת.

גן אירועים בטבע הוא המקום לשמלה משוחררת, לא חונקת, כזו שתגרום לך להתנועע בקלות ולהרגיש את האוויר הצח. אפשר לבחור בעיצוב שמשתלב עם הטבע, למשל תחרה בדוגמה של עלים או פרחים שתעטר את השמלה או קשת פרחים טריים על הראש שתהיה תוספת לשמלה.

בגן אירועים ליד הים כדאי לשמור על מראה אלגנטי, אבל לא חייבים לבחור דווקא בשמלת כלה ארוכה ושגרתית. גם שמלת קוקטייל קצרה, כזו שמזכירה מסיבות ליד הבריכה, תתאים במקרה הזה. כדאי לשלב עליונית או סריג לבן ונעים שיכסה את כתפי הכלה במהלך הטקס וגם לאחריו, כשהבריזה מהים תגיע.

גן אירועים שנמצא בתוך העיר ויש לו סגנון אורבני ומודרני, הוא המקום לשמלת כלה מינימליסטית ומהודקת, עם מראה נקי והוליוודי ובלי יותר מדי תוספות. מראה נקי ואלגנטי כזה ייתן את הזרקור על הכלה עצמה ולא על השמלה, אבל יתאים גם לאווירה מסביב.

בין השמלה והעיצוב בגני אירועים

בכל מקום, בכל סביבה ובכל עונה משתנים המראות והאפשרויות שמציעים גני אירועים במרכז בצפון או בדרום. הנופים, הסגנון בתוך המתחם, השמיים החשופים, הקרבה לעיר או לכפר, כל הדברים האלו משפיעים על העיצוב ועל האווירה. כדי לבנות אירוע שנראה מתוכנן ומעוצב מא' ועד ת', מומלץ לשלב בין עיצוב המקום לעיצוב הבגדים של החתן והכלה.

לא מדובר בחליפה פרחונית עבור חתן שמתחתן בחיק הטבע או שמלה עמוסה בפרחי בד עבור כלה חובבת אוויר צח, אלא בנגיעות קטנות שיצרו אחידות בין מה שקורה מסביב למה שקורה בין החתן והכלה. מפרח שנמצא בדש הבגד ותואם לפרחים שמפוזרים באולם ועד לחגורה בצבע של המפיות באולם שמשולבת בתוך שמלת הכלה. הנגיעות הקטנות האלו יוכיחו שחשבתם על כל פרט קטן וייצרו אירוע מעוצב ואסתטי מאד.