מאמרים / שמלות כלה מעוצבות לעונות מעבר

שמלות כלה מעוצבות לעונות מעבר

עונות המעבר הן תקופות פופולאריות לחתונות, מסיבות שונות. תקופת האביב היא במובנים רבים עונת החתונות האופטימאלית – הכל בחוץ פורח ומלבלב, האוויר כבר חמים אך עדיין לא לוהט ומצב הרוח הכללי נמצא במגמת עלייה – הזמן המושלם לחגיגת חתונה משמחת. גם עונת המעבר השנייה – עונת הסתיו, פופולארית ביותר בעולם החתונות, כאשר זוגות רבים מעדיפים להמתין עד שהחום המעיק של הקיץ יעבור, הסביבה תצבע בצבעי שלכת רומאנטיים ומזג האוויר יאפשר אירוע נעים ומהנה בחוץ או בפנים.
בעוד עונות המעבר הן מושלמות מבחינות רבות עבור אירועים חגיגיים וחתונות, ישנן הכנות מסוימות שיש לערוך עבור אירועים בתקופות אלו, בעיקר הכנות הכרוכות באי הוודאות המסוים הקיים בתקופות אלו בנוגע למזג האוויר שישרור בדיוק ביום האירוע. גם בכל הנוגע לשמלת הכלה יש להתחשב בעונת המעבר כמובן, ולבחור שמלת כלה אשר מעוצבת במיוחד עבור תקופה זו. איזה סוג של שמלת כלה נרצה עבור חתונה בעונת המעבר?

שמלות כלה

חם, קר או באמצע? שמלת כלה מעוצבת המתאימה למזג אוויר משתנה

הנקודה המרכזית והחשובה ביותר בה יש להתחשב כאשר מתכננים ומעצבים שמלת כלה עבור חתונה בעונת המעבר, הוא מזג האוויר ההפכפך. בניגוד לקיץ ולחורף, שם ניתן לדעת ברמה גבוהה יחסית של וודאות כי מזג האוויר ביום החתונה יהיה קיצי/חורפי, בחתונות סתיו ואביב קשה לצפות מראש האם יום האירוע יהיה שמשי ונעים או קריר וסגרירי.
לכן, מעצבי שמלות כלה מנוסים אשר מעצבים שמלה עבור חתונה אביבית או סתווית מתחשבים בחוסר הוודאות הזו, ומעצבים שמלה אשר תתאים לטווח יחסית רחב של טמפרטורות ביום החתונה. דוגמאות לשמלות כלה מעוצבות אשר מתאימות לטווח רחב יחסית של טמפרטורות כוללות למשל שמלות המשלבות תחרה באזורים מסוימים (התחרה מתאימה יותר לעונות החמות ומאפשרת לאוויר להיכנס ולצנן את גוף הכלה) לצד אזורים אחרים בהם הגוף מכוסה ומוגן יותר. דוגמה נוספת היא של שמלת כלה המתאפיינת בהרבה בד, ובשסעים עמוקים באזור הרגליים. כך, גוף הכלה מכוסה ומוגן יחסית, אך השסעים מאפשרים לאוויר לחדור וליצור הרגשה נעימה וקרירה יותר במקרה של יום חם.
מעצבי שמלות כלה נועזים מציגים אף עיצובים אשר כוללים כמה חלקים, דוגמת שמלת כלה בה משולבים חלקים הניתנים להסרה והתאמה, כך שבתחילת יום החתונה ניתן עוד לשנות מעט את השמלה בהתאם למזג האוויר באותו יום. עם זאת, דגמים אלו נדירים יחסית ומציבים לא מעט אתגרים בפני עצמם, כך שמרבית הכלות מעדיפות שמלה "רגילה" בה הכל ידוע וקבוע מראש…

עיצוב שמתכתב עם העונה בה נערכת החתונה – שמלות כלה אביביות וסתוויות

מלבד להתאמות למזג אוויר חם או קר, שמלות כלה מעוצבות המיועדות לחתונות בעונות המעבר מתאפיינות פעמים רבות גם באלמנטים שונים אשר "מתכתבים" עם אותה עונה בשנה. למה הכוונה? על מנת להתאים שמלת כלה לעונת האביב, למשל, ניתן לשלב עיטורי פרחים שונים, להוסיף מעט צבעוניות, ליצור שמלה במראה קליל וחופשי יחסית וכו'. התאמת שמלת הכלה לסתיו, לעומת זאת, עשויה להתאפיין בגזרה צמודה ומכונסת יותר ובשיק כמעט חורפי, דוגמת שרוולים ארוכים ועיטורי פרחים בצבעים קרים ומאופקים יותר.

שמלות כלה מעוצבות

בניגוד למה שמכירים מרבית האנשים, עולם שמלות הכלה מכיל אינספור אפשרויות שונות ומאפשר יצירתיות והתאמה לסביבות ומצבים שונים. חתונות של עונת המעבר הן מעניינות ביותר בהקשר זה – עונות אלו אינן אחידות מטבען, אין עיצוב אחיד וברור לו כולם מצפים וניתן להפתיע ולהיות יצירתיים (או להשאיר למעצב השמלה את היצירתיות, ורק ליהנות משמלת כלה אביבית או סתווית מיוחדת במינה…).