מאמרים / מעצבים ישראליים

מעצבים ישראליים

למה מעצבים ישראלים מצליחים כל כך?

המוח הישראלי קנה לעצמו שם של כבוד במגוון תחומים ברחבי כל העולם. זה כולל את תחומי המדע, האדריכלות, המתמטיקה ועוד. אחד התחומים שבהם ישראל הופכת בשנים האחרונות למובילה ומששפיעה הוא תחום האופנה. אם בעבר מדינות כמו איטליה וספרד הובילו קווים עיצובים ונחשוב למנהיגות של עולם האופנה, הרי שכיום מעצבים ישראלים הפכו לשם דבר באירופה ובכל רחבי העולם. המעצבים הישראלים הפכו להיות מובילים מכמה סיבות שאותן נפרט במאמר הבא.

השראה

ישראל כחברת מהגרים כוללת בתוכה מסורות אתניות רבות, עירוב סגנונות וקיבוץ גלויות. התנאים הללו יוצרים מגוון תרבותי שבא לידי ביטוי באוכל, מוזיקה וכמובן גם בלבוש. ממש כפי שהמטבח הישראלי הוא מגוון ורב צבעים, ובמידה שבה המוזיקה הישראלית היא אותנטית וחדשנית גם יחד, כך גם המעצבים הישראלים ששואבים את ההשראה שלהם ממגוון מסורות מייצרים עיצובים מרהיבים שלא ניתן למצאו בשום מקום בעולם. ההשראה שמחברת בין מזרח ומערב, ישן וחדש מקומי וגלובלי יוצרת מצע מעניין עבור כל המעצבים הישראלים.

פתיחות

מעצבים ישראלים נהנים גם מחופש פעולה יחסי. ישראלים וישראליות הפכו בשנים האחרונות יותר ויותר פתוחים לקבל סגנונות חדשים וייתכן שהסיבה לכך היא העובדה שישראל היא עדיין חברה בהתהוות. בניגוד למדינות אירופה שבהן קוד הלבוש הוא עניים ממוסד, ישראל שבה בראשית ימיה נהוג היה ללבוש מכנסי חאקי, חולצה רוסית וכובע טמבל, עדיין לא סיגלה לעצמה קוד לבוש מסודר ומוסכם. שלב המעבר הזה הוא קרקע פורייה ומעניינת עבור מעצבים ישראלים.

הכשרה

מעל לכל אלה מוסדות ההכשרה בישראל הם בעלי מוניטין רב ומקיימים מסורת לימוד ברמה מאד גבוהה. בכל שנה ובגרי הפקולטות לעיצוב מוציאים מבין שורותיהם מבחר רחב של מעצבים מוכשרים שמצליחים להשתלב בשוק עיצוב האופנה, בין אם כשכירים ובין אם כעצמאיים. עובד כהן הוא מעצב מוכשר מתחום עיצוב שמלות הכלה. הוא מעצב שמלות מיוחדות עם קווים מעניינים שעושים שימוש במבחר בדים בטקסטורות מיוחדות. כל כלה תמצא אצל עובד כהן את השמלה המתאימה לה, שתחמיא לגזרתה ותאפשר לה לבטא את עולמה הפנימי.