מאמרים / לפעמים גם עובד כהן מעדיף לעצב שמלת כלה צנועה

לפעמים גם עובד כהן מעדיף לעצב שמלת כלה צנועה

עובד כהן נחשב לאחד ממעצבי האופנה המובילים בארץ, כאשר במידה רבה אחד המאפיינים של תדמיתו הוא של מעצב אשר נוטה לעיצובים יחסית בולטים לעין ואפילו "גרנדיוזיים", דוגמת שימוש נרחב באלמנטים בולטים ודומיננטיים כמו נצנצים, נוצות, שמלות נפוחות עם הרבה בד וכו'. בעוד כהן עצמו מודה בפה מלא כי הוא אוהב אלמנטים מסוימים כאלו בעיצובים שלו ואין לו כל בעיה כי הם ייחדו אותו ויזוהו עימו, חשוב להבין כי מדובר במעצב בעל עומק וטעם רחב ומגוון, כך שבין הקולקציות שלו ניתן למצוא גם לא מעט עיצובים מינימליסטיים יותר, הנעים על הספקטרום שבין צניעות לנועזות.

 

נועזות מול צניעות – שמלות כלה מינימליסטיות

כאשר מדברים על שמלות מעצבים "מינימליסטיות", וספציפית על שמלות כלה מסוג זה, הכוונה יכולה להיות לכמה דברים שונים. מצד אחד, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר עיצובים של שמלות כלה נועזות, כאלו אשר משחקות על הקלף הסקסי, חושפות לא מעט מעור הגוף של הכלה, עושות שימוש במחשוף נדיב וכו'. שמלות אלו נחשבות מינימליסטיות כמובן, שכן מדובר בשמלה שמכסה אזורים מינימאליים מגוף הכלה, עושה שימוש במעט בד יחסית וכו'.

גם עובד כהן עיצב בשנים האחרונות לא מעט שמלות מסוג זה, אך גם לא מעט שמלות מהסוג השני אליו מתכוונים במילה "מינימאליזם". כאן הכוונה פשוט לשמלות נינוחות וצנועות יותר, עיצובים של שמלות כלה אשר אינן מנסות להיות נוצצות ובולטות במיוחד, למשוך את כל תשומת הלב ולהפוך את הכלה למיצג ראווה פומפוזי. כלות ישראליות רבות נוטות לכיוון זה בשנים האחרונות, ושמלות כלה מינימאליות במובן זה נפוצות במיוחד בחתונות קטנות, בחתונות הנערכות מחוץ לעיר, חתונות בית (חתונה הנערכת בחצר המשק של ההורים, למשל…) וכו-, כלומר – בעיקר בחתונות בהן האירוע עצמו הוא "מינימאלי" במובן מסוים.

 

לא חייבים שמלה צעקנית, מוחצנת ופומפוזית על מנת שהכלה תראה מושלמת

אחת הסיבות לכך שכהן מעדיף בעצמו לפעמים לעצב שמלות כלה צנועות היא מפני שמדובר מבחינה מסוימת באתגר מקצועי. מעצבים מנוסים ובעלי דמיון ויצירתיות רבה יכולים לעצב שמלת כלה פשוטה יחסית, מינימאלית וצנועה, אשר למרות שאינה כוללת מרכיבים גרנדיוזיים או פומפוזיים אשר מושכים מיד את תשומת הלב של הקהל ולמרות שאינם חושפים יותר מדי מעור הגוף של הכלה במובן סקסי וחושפני, עדיין מצליחה להפוך את הכלה למושלמת. על ידי התאמה של אופי וסגנון השמלה לתווי הפנים והמאפיינים הטבעיים של הכלה, כמו גם לעיצוב הכללי של החתונה (כאמור, פעמים רבות שמלות כאלו הן מתבקשות בחתונות פסטוראליות המעוצבות באופן פשוט ונינוח יחסית), ניתן להפוך את הכלה למושלמת ויפיפייה, וזאת גם בלי נצנצים, בדי תחרה ארוכים שמשתרכים מאחור או אלמנטים אחרים בעלי נוכחות המושכים את העין במבט ראשון…