לא מעט פעמים כבר נתקלתי בסיטואציה קצת אבסורדית – נשים אשר קיבלו הצעת נישואין, החליטו כי הן הולכות להתחתן עם אהוב ליבן ומתחילות להתרגש ולפנטז כיצד תיראה החתונה, ומגיעות אלי על מנת לדבר על שמלת הכלה שלהן. עד כאן הכל טוב ויפה. הבעיה היא במקרים בהם אני בעל המקצוע הראשון אליו הן מגיעות. עוד לפני שהחליטו על גן אירועים, לפני שסגרו עם מעצבת או מפיקה ולפני שהחליטו כל החלטה אחרת בנוגע לחתונה. מבחינתן שמלת הכלה היא אחד הדברים החשובים ביותר (ובצדק כמובן…), וזה מעניין אותן יותר מהכל. אני בהחלט יכול להזדהות עם זה, אבל נשים אלו צריכות להבין – על מנת לבחור ולעצב שמלת כלה צריך קודם כל לקבל מושג כלשהו בנוגע לאירוע עצמו – סוג החתונה הצפוי.

שמלות כלה נפוחות
כשאני מנסה להסביר להן את זה, הן שואלות בדרך כלל – למה זה משנה? יש להן בראש תמונה כללית של שמלת הכלה החלומית שלהן כבר שנים רבות, והן רוצות להתחיל את ההכנות לחתונה בעיצוב השמלה. הבעיה היא כי שמלת הכלה אינה אובייקט שעומד בפני עצמו באירוע – היא צריכה להתאים לעיצוב החתונה, לעיצוב החופה, לחליפה של החתן ולעוד כמה אלמנטים חשובים.
לכן, העצה שלי לנשים כאלו היא זו – אתן לא חייבות לחכות עם עיצוב שמלת הכלה לשלבים האחרונים של תכנון החתונה. אבל עדיף שזה לא יהיה הדבר הראשון בו מטפלים. קודם, נסי לקבל לפחות מושג כללי בנוגע לאופי החתונה הצפויה – חתונה כפרית או עירונית, חתונה גרנדיוזית ונוצצת או חתונה אינטימית ומאופקת יותר וכו'. כך יהיה הרבה יותר קל ונכון להתאים את שמלת הכלה לשאר האלמנטים ולדאוג שהכל יישב ביחד בצורה הטובה והאסתטית ביותר.

 

שמלת כלה מיוחדת