אחד הדברים שהופכים מעצבי שמלות כלה ליצירתיים, קשובים ללקוחות שלהם ולכן גם מצליחים, היא ההיסטוריה שלהם. בדיוק כמו כל אדם אחר, גם מעצבי שמלות כלה בתל אביב או בניו יורק לא התחילו את דרכם מהמקום בו הם נמצאים כעת, ועברו לא מעט על מנת להגיע לעצב ולמכור שמלות כלה מובילות.
המקרה של עובד כהן הוא מקרה קלאסי אשר מציג מעצב שהתחיל משכונת כפר שלם, במשפחה בלי יותר מדי כסף או אמצעים, והפך לאחד המעצבים המובילים והמבוקשים ביותר בעולם החתונות והאופנה בישראל.

שמלות כלה

להתחיל בלי כלום ולהגיע להוביל את עולם שמלות הכלה בתל אביב

דווקא הילדות הלא פשוטה שעברה על עובד כהן בכפר שלם שבדרום תל אביב אפשרה לו לראות את החיים מזוויות שונות, לסגל לעצמו משמעת עבודה טובה ואת האומץ ללכת עד הסוף אחרי מה שהוא אוהב וטוב בו.

הדרך הלא פשוטה שעבר בצעירותו הביאה אותו לעבוד תחילה בעבודות מזדמנות שונות, ואז כמעט במקרה להיכנס לתחום האופנה, בהקמתה של חנות לפריטי קז'ואל, שהלכה והתפתחה לשני בוטיקים נפרדים בשכונת התקווה. הבוטיקים האלו מכרו פריטים של מעצבי שמלות כלה ומעצבי אופנה אחרים ומובילים. משם, החלום לממש את השאיפה לעצב, לייצר ולמכור את היצירה ישירות ללקוחות, הניע את כהן להתקדם ולמצב את עצמו כמותג מוביל בעולם האופנה הישראלי.

הסיפור של עובד כהן, החל מהשכונה שבדרום תל אביב ועד לפסגת עולם עיצוב האופנה ושמלות הכלה בישראל, נשמע כמעט טוב מדי מכדי להיות אמיתי. גם זה הופך אותו לסיפור מעולה, עם לא מעט לקחים ומוסרי השכל מתבקשים. מעניין במיוחד למצוא את ההיסטוריה של כהן גם ביצירה האומנותית שלו – בעיצובים השונים שלו, המבטאים במובן מסוים את מי שהוא, ואת ההיסטוריה שהוא סוחב עימו…

 

שמלות כלה מיוחדות