מאמרים / למה כלות מגיעות עד ישראל בשביל שמלת כלה?

למה כלות מגיעות עד ישראל בשביל שמלת כלה?

בדומה לתחומים אחרים מעולם האומנות, גם בתחום של עיצוב אופנה בכלל ושמלות כלה מעוצבות בפרט, זהותו וסגנונו הייחודי של האומן היוצר (מעצב השמלה) הם גורמים בעלי חשיבות עצומה. במיוחד במקרה של נשים אשר מתכוננות ליום חתונתן במשך תקופה ארוכה, מכירות את כל סגנונות העיצוב והשמלות האפשריות וכבר פיתחו טעם מסוים ביותר בתחום זה – זהותו, סגנונו וכישרונו של מעצב שמלות הכלה הופכים להיות גורמים קריטיים. בישראל פועלים כמה ממעצבי שמלות הכלה המובילים בעולם. לכן, מגיעות לכאן מדי שנה לא מעט כלות מחו"ל אשר בוחרות לעבוד עם מעצבים מסוימים וידועים בתחום, אשר יכולים להציע להן שמלות כלה בעיצובים שאף אחד אחר אינו יכול להציע…

שמלות כלה צמודות

אחריות גדולה למראה הכלה ביום חתונתה – מעצבי שמלות כלה בעלי שם עולמי

אחריותו של מעצב אופנה אשר עוסק בין היתר גם בעיצוב שמלות כלה היא גדולה במיוחד. בניגוד לעיצובי אופנה "רגילים", במקרה של שמלות כלה מדובר במראה של אותה אישה במהלך האירוע הנחשב לגדול ביותר בחייה עד כה. עבור נשים רבות יום החתונה הוא יום היסטורי אליו הן מתכוננות במשך תקופה ארוכה. מדובר באירוע המתועד מכל זווית אפשרית, ואותו מעוניינים לזכור לאחר מכן לאורך כל החיים. לכן, המראה של הכלה, הנקבע ברובו על ידי השמלה אותה היא לובשת (כמו גם איפור, עיצוב שיער וכו'…) הוא חשוב וקריטי כל כך. מדובר כאמור באחריות גדולה מאוד מצידו של המעצב, ובדיוק כאן נכנס לתמונה הניסיון והמוניטין של מעצב אופנה ושמלות כלה מסוים.

בישראל פועלים כמה וכמה ממעצבי האופנה המובילים בעולם, וחלקם מתמחים גם בשמלות כלה. לכן בוחרות כלות רבות מחו"ל להגיע עד לכאן על מנת לעבוד עם מעצב ידוע זה או אחר. עבור נשים אשר מתעניינות ומבינות בעיצוב אופנה, רכישת שמלה ליום חתונתן ממעצב מוכשר ומנוסה בעל מוניטין עולמי היא דבר ששווה להגיע בשבילו עד ישראל…

 

שמלה בעיצוב אישי או התאמה של דגם מתוך הקולקציה

עבור רבות מן הכלות המגיעות במיוחד למטרה זו לישראל, הכוונה היא לרכוש שמלת כלה בעיצוב אישי. ישנה רק דרך אחת בה יכולה הכלה לעבוד באופן צמוד עם מעצב אופנה ספציפי על מנת שיעצב עבור שמלת כלה בהתאמה אישית. עליו לקחת מידות מדויקות, לעבוד עם אותה כלה עתידית על האופי המסוים שהיא מעוניינת שיהיה לשמלת החתונה שלה, לבצע תיקונים ושינויים וכו'. על מנת לעשות את כל זה, חייבת הכלה להיות נוכחת פיסית במקום בו אותו מעצב פועל, ומדובר כאמור במעצבים הפועלים בישראל. אי אפשר לעשות זאת בשיחת סקייפ או וואטסאפ, וגם הזמנת שמלה באינטרנט לא מאפשרת התאמה אישית מדויקת כל כך.

 

כלות רבות אחרות דווקא מעוניינות בעיצוב מסוים מתוך אחת הקולקציות שהציג אותו מעצב. אך גם במקרים אלו הרבה פעמים מעוניינת הכלה לקחת עיצוב מסוים מתוך הקולקציה ולהתאים אותו במיוחד עבור הגוף והנתונים שלה, כמו גם לבצע שינויים קטנים וכו'. גם זה מצריך כמובן להיפגש ולעבוד יחד עם המעצב, ולכן גם כלות רבות הבוחרות דגם קיים מתוך הקולקציה בוחרות להגיע לכאן ולהיפגש עם המעצב.

שמלת כלה

לסיכום, טיסות בינלאומיות סביב עולם עיצוב האופנה אינן דבר יוצא דופן. בדיוק כמו ששבוע האופנה הבינלאומי או תצוגת אופנה זו או אחרת במילאנו או פריז מושכות אליהן מבקרים רבים ממדינות אחרות, כך גם מעצבי שמלות כלה מובילים בעלי מוניטין בינלאומי. בזירת המעצבים הישראלים ניתן למצוא כמה וכמה מעצבים ברמה הזו, אשר מושכים ממש עד אליהם לקוחות ממדינות שונות בעולם.