מאמרים / שמלות כלה וינטאג

שמלות כלה וינטאג

לכולנו יש ערגה לעבר, לעיצובים פשוטים ורומנטים, ולעיצובים מיסתורים וקלאסיים, לכן בשנים האחרונות ישנה מגמה חזקה ביותר לעבר עיצוב ווינטאג'. זהו עיצוב הנעשה בטכנולוגיה העדיפה של ימינו אך בשפה העיצובית של ימים אחרים, שניראים לנו מימינו כפשוטים וקלים יותר. זהו עיצוב שמחזיר לנו מהדרו של העבר, והופך את הנוסטלגי לעדכני. שמלות כלה וינטאג' עושות שימוש בחומרים "מיושנים" הנמצאים בזיכרון התרבותי הקולקטיבי של כולנו, והן נתפרות עם הרבה מלמלה, תחרה, ובהתאם לטרנדים של תקופות זהב בהיסטוריה של האופנה. רצוי לדעת ששמלת וינטאג' היא אינה בהכרח שמלה המועתקת מדגמי עבר, אלא שמלה שנעשה ביצירתה שימוש חכם בציטוט מתולדות האופנה, יחד עם שילוב והענות לפתרונות הטכנולוגים של ימינו, למגוון הבדים המורחב, לשילובי הבדים, ולחוש האסתטי המתקדם מאז, כך שלבסוף נוצרת יצירה אחת, אחידה ויוצאת דופן.

איך בוחרים שמלת כלה וינטאג'?

שמלת כלה בסגנון וינטאג' יכולה להתכתב עם תקופות עבר שונות, ולכן יש שמלות שונות במגוון רחב בהתאם למעצב, לשילובי החומרים, ולתקופה המאוזכרת. תוכלו למצוא את שמלות השיפון הלבנות של החתונות הכפריות כפי שהן מזכירות לנו חתונות בפרובאנס או בקיבוצים של ראשית המדינה, או שמלות תחרה בפיתוחים בארוקים כמעט ובגזרות ישרות וצמודות, שהן זכר לשמלות וויקטוריאניות, או שמלות מנופחות ומרהיבות שמזכירות לנו חתונות מלכותיות. שמלות כלה בסגנון וינטאג' מרשימות ומעוררות תחושת קסם וסיפוק במתבוננים. אנו ממליצים לכם לבדוק את סגנונות הוינטאג' הקיימים בתחום, ללמוד מי המעצב שגם יספק לכם איכות תפירה, משלב בדים, וחשיבה על נוחות המגע והשימוש לצד יצירת מראה שלם ומעורר השתאות, ולבחור באחד שמבטיח לכם איכות מוצר לצד שירות נאמן עד ליום החופה עצמו.

וינטאג' עכשווי ומתיקות של ימים עברו

לצד השמלה כדאי להתאים גם פריטים נוספים שמדברים באותה שפה אסתטית, נעלים אשר שייכות לתקופה המצוטטת, או שמבצעות עליה טוויסט הרמוני וחכם, הינומה המשלימה את מראה השמלה ומחזירה לרגע אחד לטקס את תחושת ההחבא והפיתוי המזמינים. בבית אופנת שמלות הכלה של עובד כהן תוכלו להתרשם ממגוון שמלות כלה וינטאג', באימוץ אלמנטים מתקופות שונות ושילובן בשמלות מתקופתנו, או בשמלות שהן כולן מוקדשות לחגיגת אופנת עבר, ועושות שימוש מלא באלמנטים העיצוביים של אותה התקופה.