מאמרים / שמלות כלה נפוחות – עדיין באופנה?

שמלות כלה נפוחות – עדיין באופנה?

כולנו מכירים את השמלות הנפוחות שהיו פופולאריות ביותר בעבר, ובמידה רבה הסתמכו על רעיונות ועיצובים עתיקי יומין, עיצובים שניתן למצוא אפילו בסרטים על המאות הקודמות, החל מאנגליה הויקטוריאנית ועד למערב הפרוע של המאה ה 19. גם בעולם שמלות הכלה היו תקופות רבות בהן שמלות נפוחות היו מהפופולאריות והמבוקשות ביותר, ובמובנים רבים הביקוש לשמלות כלה נפוחות ירד בעשורים האחרונים, ובמיוחד בשנים האחרונות. במקום זאת, אנו רואים לאחרונה מגמת מעבר לשמלות כלה מינימאליות יותר, נועזות ואפילו חושפניות – במובנים רבים ההיפך הגמור מהשמלות הנפחות ועתירות הבד של פעם. מה בנוגע לקולקציות שמלות כלה 2017? האם השמלות הנפוחות זוכות לעדנה מחודשת?

שמלות כלה נפוחות

חלק מטרנד הוינטאג' והחזרה לעבר – שמלות כלה נפוחות גם ב 2017

למרות הרושם שהתקבל לפיו עולם שמלות הכלה עובר לשמלות מינימאליות יותר אשרה משתמשות בפחות בד (רושם נכון במידה מרובה), השמלות הנפוחות ועתירות הבד מעולם לא באמת נעלמו מעולם החתונות. נראה כי גם בקולקציות שמלות כלה 2017 אנחנו צפויים לראות לא מעט שמלות נפוחות ובעלות נוכחות בולטת ומרשימה.

ייתכן כי ניתן לאפיין את הביקוש הקיים גם כיום בשוק לשמלות כלה מסוג זה כחלק מטרנד הוינטאג' – הערגה לעיצובי העבר והרצון ליצור מראה שיקי אשר מכיל רפרנסים מסוימים לאופנות של העשורים הקודמים. במסגרת זו קיים כמובן תפקיד גם עבור שמלות כלה נפוחות ועתירות בד, שמלות בולטות אשר לא מאפשרות לאף אחד בסביבה להתעלם מהכלה ביומה הגדול.

 

שמלת כלה נפוחה

עבור נשים המתכננות את חתונתן בימים אלו ושוקלות את הכיוון של שמלת כלה נפוחה, כדאי לשים דגש מיוחד על העיצוב הכללי בחתונה ואלמנטים נוספים אשר מתכתבים עם שמלת הכלה, דוגמת החליפה של החתן, עיצוב החופה וכו'. כמובן שאלו אלמנטים שתמיד כדאי להתייחס אליהם בעיצוב החתונה, אך כאשר הולכים על שמלת כלה נפוחה ובעלת נוכחות רבה ההתאמות הללו חשובות כפליים. מכיוון שמדובר בשמלת כלה בולטת במיוחד ובמובנים רבים גרנדיוזית, המהווה פריט בולט לעין באירוע כולו, חשוב מאוד שגם העיצוב שמסביב יתאים לסגנון זה. את אותן התאמות מומלץ לבצע בהתייעצות עם אנשי אופנה ומעצבי אירועים, אשר יידעו להתאים את עיצוב החופה, למשל, לסגנון שמלת הכלה, על מנת שהכל יישב טוב יחדיו והתמונה שתתקבל תהיה אסתטית ונכונה.