מאמרים / מעצבי שמלות כלה ישראלים פורצים לעולם הגדול

מעצבי שמלות כלה ישראלים פורצים לעולם הגדול

העולם של שמלות כלה מעוצבות הוא לא רק תחום משגשג בישראל ממנו מתפרנסים מעצבי אופנה רבים, אלא גם שער הכניסה של רבים ממעצבי שמלות כלה אלו אל ה"ליגה הלאומית" של עולם האופנה הבינלאומי. השנתיים האחרונות הבהירו זאת מעבר לכל ספק – מעצבי אופנה ישראלים אשר מתמחים בעיצוב שמלות כלה זוכים לתשומת לב בינלאומית, כזו אשר מעניקה להם את הזכות לפעול גם מחוץ לתחום של שמלות כלה, ולהציג את עיצוביהם על שטיחים אדומים למיניהם בטקסים ואירועים בינלאומיים בעלי חשיפה תקשורתית עצומה.

 

מביונסה על השטיח האדום ועד לכלות המגיעות לארץ כדי לרכוש שמלת כלה

דוגמא טובה לפריצה של מעצבי אופנה ושמלות כלה ישראלים לעולם האופנה הבינלאומי ניתן למצוא בכוכבות הוליוודיות אשר בוחרות ללבוש עיצובים של מעצבים ישראלים עבור אירועים חשובים. בשנת 2016 לבשה כוכבת העל ביונסה שמלת כלה של מעצבת ישראלית לטקס חלוקת פרסי הגראמי (פרסים בתחום המוסיקה), וניתן למצוא דוגמאות דומות נוספות.

בבחירה הזו של ביונסה יש משהו סמלי ומעודד מבחינתם של מעצבי שמלות כלה – תחום זה נעדר את ההילה והזוהר המאפיינים תחומים אחרים בעולם האופנה. למרות שמדובר בתחום אשר נוגע לחייהן של יותר נשים ממרבית תחומי האופנה האחרים, עיצוב שמלות כלה מצטייר בעיני מרבית חובבי האופנה כנישה פחות יוקרתית או זוהרת מעיצוב אופנה "פרופר". כאשר כוכבות על כמו ביונסה בוחרות ללבוש שמלות כלה לאירועים גדולים וחשובים יש בכך סוג של הצהרה – עיצוב של שמלת כלה דורש לא פחות יצירתיות וכישרון מצד המעצב מאשר עיצוב שמלות ערב או עיצוב קולקציות אחרות המוצגות בתערוכות האופנה הגדולות במילאנו או פריז.

 

דוגמה נוספת לפריצה של מעצבי שמלות הכלה הישראלים לתודעה האופנתית בעולם הגדול היא המספר ההולך ועולה של כלות המגיעות מרחבי העולם לישראל במיוחד על מנת לרכוש שמלת כלה בעיצוב אישי של אחד המעצבים הישראלים, הזוכים למוניטין של מעצבים מובילים בתחום זה בעולם כולו. כאשר אינספור כלות מגיעות מארצות הברית או אנגליה עד לישראל במיוחד על מנת לזכות בזכות לרכוש שמלת כלה של מעצב ישראלי, ניתן לומר כי המעצבים הישראלים מתחום שמלות הכלה עושים דרכם אל צמרת עולם האופנה…