מאמרים / מבחירת השמלה ועד ליום הגדול

מבחירת השמלה ועד ליום הגדול

בין שלל ההכנות והתהליכים הכרוכים בתכנון וארגון של חתונה, תהליך בחירת שמלת הכלה הוא אחד התהליכים הארוכים והיסודיים יותר, אך גם המהנים יותר. אצל כלות רבות לא מדובר פשוט בבחירה רגעית של עיצוב זה או אחר, ואז לבישת השמלה ביום החתונה וזהו זה. במקום זאת, אצל מרבית הכלות מדובר בתהליך בן כמה חודשים הכולל מספר פגישות עם המעצב, התלבטויות, החלטות, מדידות, שינויים וכו'.

מהו התהליך הכללי של בחירת שמלת כלה לחתונה, אילו שלבים הוא כולל וממה מומלץ להתחיל?

 

מחקר עצמאי והתייעצויות עם המעצב – תחילת התהליך

נתחיל כמובן מההתחלה. בשלב הראשון, כאשר החתונה נמצאת עדיין במרחק כמה חודשים והכל עדיין נינוח, רגוע וללא כל לחץ, מומלץ שהכלה העתידית תתחיל להתעניין בתחום של שמלות כלה, במידה והיא לא מעורה בו. למה הכוונה ב"להתעניין"? הכוונה היא להתחיל ולקבל מושג בנוגע לאופציות הנפוצות השונות בתחום זה, סגנונות עיקריים, מאפיינים של שמלות כלה ומה מכל זה "מדבר אליה" – בגדול, אילו סגנונות מוצאים חן בעיניה יותר מאחרים, באילו שמלות לדוגמה היא מדמיינת את עצמה ביום חתונתה וכו'. את שלב ההתעניינות הזה מומלץ לעשות תוך כדי סקירה כללית של שמלות כלה באינטרנט, וספציפית באתרים של מעצבי שמלות כלה מובילים. בכל קולקציה ישנם עשרות עיצובים מהם ניתן להתרשם ולהתחיל ולגבש דעה וטעם לכיוון זה או אחר.

עיצוב שמלות כלה

לאחר שלב ההתעניינות מומלץ להתייעץ עם מעצב השמלות עצמו – להביע עניין, להראות לו מה מוצא חן בעינייך ולבקש ממנו חוות דעת אישית. חשוב לזכור כי מדובר בבעל מקצוע אשר כבר התאים אינספור שמלות לאינספור כלות, ולחוות הדעת שלו יש ערך רב כאשר את מתכננת את המראה המיוחד שלך ביום החתונה.

 

בחירת עיצובים, מדידות ושינויים לאורך התקופה הקודמת לחתונה

לאחר שאת כבר מעורה בקולקציות ובסגנונות השונים ויצרת קשר עם מעצב השמלות, יגיע שלב בחירת השמלה. חשוב לזכור כי גם כאשר את בוחרת שמלה מסוימת, שום דבר עדיין אינו סופי וחתום. עדיין יש זמן עד החתונה ותוכלי לשנות את דעתך, להתחרט ולבצע שינויים שונים, כך שאין כל סיבה להיכנס ללחץ.

במהלך התקופה שלפני החתונה נערכות כמה וכמה פגישות עם המעצב – במהלך הפגישות תערכו מדידות (המעצב לוקח את מידות הגוף המדויקות של הכלה), ניסיונות ראשונים ונוספים בדגם הראשוני שעוצב עבור הכלה, פגישות לביצוע שינויים והתאמות וכו'. כלות רבות מורידות ממשקלן בחודשים שלפני החתונה, וגם זו סיבה לבחון האם השמלה עדיין מתאימה בדיוק, או שמה קיים צורך בשינוי והתאמה מסוימת.

בשבועות ובימים האחרונים שלפני החתונה, ילווה מעצב השמלות את הכלה באופן אינטנסיבי יותר, ויוודא כי השמלה שעיצב עבורה מתאימה לשאר האלמנטים במראה שלה – לעיצוב השיער שנבחר, לאיפור הכלות, לעיצוב החתונה עצמה והחופה וכו'. מעצבים מנוסים יכולים לבצע שינויים קטנים והתאמות בזמן אמת על מנת שהכל יישב טוב ביחד וייראה אסתטי, והם גם עובדים בתיאום עם אנשי מקצוע אחרים (המאפר/ת, מעצב/ת האירוע, מעצב/ת השיער וכו') על מנת שהכל יתאים יחד והכלה תיהנה ממראה מושלם ואסתטי ללא כל רבב.

שמלת כלה

במהלך היום הגדול עצמו, רצוי שמעצב השמלה יהיה זמין ונוכח, לפחות בשעות שלפני האירוע כאשר הכלה מתארגנת לקראת הצילומים. כאמור, מעצב טוב יודע לא רק את הפן הטכני של העבודה (עיצוב השמלה, התאמות וכו') אלא גם את הפן הרגשי – הוא יידע כיצד לעזור לכלה, להרגיע אותה ולגרום לה להרגיש שהיא באמת הכלה הכי יפה ומיוחדת בעולם, כך שהיא יכולה להיות שקטה ומאושרת לקראת האירוע המרגש בחייה…