מאמרים / שמלת כלה מעוצבת לחתונת שישי בשיא הקיץ – להקל על הכלה

שמלת כלה מעוצבת לחתונת שישי בשיא הקיץ – להקל על הכלה

זוגות ישראלים רבים בוחרים להתחתן בחתונת צהריים ביום שישי. מדובר בטרנד שתפס תאוצה של ממש בשנים האחרונות, ובעיקר בעונת הקיץ גני אירועים עובדים שעות נוספות בימי שישי, באירועים שמתחילים לקראת הצהריים ומסתיימים לרוב לקראת שקיעה.

בחודשי הקיץ חתונות הנערכות בצהרי היום עלולות להיות מאתגרות, בכל הנוגע לעומס החום. גם כאשר מדובר מאולמי שמחות ממוזגים החום הכבד עדיין מורגש, בין אם בעקבות ההליכה מהרכב לאולם ובין אם מדובר בחופה הנערכת בגינה בחוץ (מה שנהוג במרבית האירועים).
ישנן דרכים שונות להקל על עומס החום שמרגישים האורחים והמארחים גם יחד, ואחת הדרכים להקל על האישה החשובה ביותר באירוע – הכלה, היא באמצעות שמלת כלה המותאמת לתנאי מזג אוויר. זה נכון גם לגבי חתונות ערב קיציות, כאשר בקיץ הישראלי גם לא מעט מהלילות הם חמימים ולחים, והחתן והכלה אשר עוברים מסע ארוך ומתיש ביום החתונה עלולים להזיע לא מעט…

שמלות כלה

שמלות כלה מעוצבות לא חייבות לחמם את הכלה יתר על המידה

בעבר נהוג היה להתחתן בעיקר בשמלות כלה גדולות ונפוחות, כאלו אשר עשו שימוש בהרבה בד והתאפיינו בנוכחות פיסית מורגשת ביותר. כתוצר לווי, הן גם חיממו מאוד את הכלה, וזה נכון היה לחתונות חורף וקיץ גם יחד.

בעוד זה היה הקונספט המקובל בעבר, כיום המצב שונה – שמלות כלה כיום הן מגוונות ויצירתיות הרבה יותר. ניתן למצוא בתחום זה כמעט כל חידוש ומהלך יצירתי מתחום האופנה שרק ניתן להעלות על הדעת. בנוסף, מעצבי שמלות כלה רואים עצמם כיום כאנשי מקצוע אשר חלק מתפקידם המקצועי הוא להבין לליבה של הלקוחה שלהם, הכלה, ולעשות ככל יכולתם על מנת לסייע לה. אם החום מהווה בעיה או אתגר בחתונה הצפויה, ולמעצב השמלה יש דרך לתרום, למה שלא יעשה זאת?…

לכן, גם התאמה של שמלת הכלה כך שתאפשר לכלה לנשום בנינוחות ולהתאוורר בצורה משמעותית במהלך החתונה היא כיום מהלך מקובל הרבה יותר, וכמעט מתבקש בחתונות קיציות.

שמלת כלה

שלמות קצרות, בדים אווריריים ושסעים עמוקים – נלחמים בחום

כחלק מהתאמת השמלה לאקלים הקיצי ניתן לראות בשנים האחרונות שמלות כלה רבות עם שרוולים קצרים, כמו גם שמלות קצרות לחלוטין (אשר אינן מגיעות עד לקרסוליים, אלא מסתיימות מעל לברכיים). ושימוש נרחב בבדים נושמים ומאווררים, כמו בד תחרה. בנוסף, הכיוון הנועז עליו הולכות כלות רבות הופך את השימוש בשסעים עמוקים לכלי נוסף בארגז הכלים של מעצבי שמלות הכלה המנסים להקל את עומס החום שמרגישות הכלות בקיץ. שסע עמוק בחלק התחתון של השמלה הוא פתרון אלגנטי ומתוחכם – הוא מאפשר לאוויר להיכנס ולאוורר את הכלה לאורך כל הרגליים, בלי לחשוף יותר מדי עור. את הרגליים רואים רק כאשר הבד מתנופף, וגם אז מדובר בחשיפה לסירוגין, שיותר מסקרנת באלגנטיות מאשר חושפת עור בנועזות.