מאמרים / מקורות השראה לעיצוב שמלות כלה

מקורות השראה לעיצוב שמלות כלה

עיצוב שמלות כלה הוא מקצוע הדורש יצירתיות מתמדת, ללא הפסקה. מדי שנה נוצר ביקוש על ידי אינספור כלות חדשות אשר כל אחת מהן מעוניינת להיות מיוחדת במינה, הכי יפה וזוהרת שרק ניתן, כמו שהיא תמיד חלמה. מדובר כמובן באתגר יצירתי גדול מאוד עבור מעצבי שמלות כלה מובילים, אשר עיניים רבות נשואות אליהם לפני כל עונת חתונות, בעת שהם מציגים את הקולקציה החדשה שעיצבו.

כיצד הם עושים זאת? כיצד מטפחים את היצירתיות, הגיוון והחדשנות, ומציגים מדי שנה עשרות עיצובים מקוריים חדשים לחלוטין? על מנת לעשות זאת נדרשים למעצב מקורות השראה שונים ומגוונים.

משמלות בעולם ועד לצורות בטבע – הכל יכול לשמש כמקור השראה

מעצבי שמלות בכירים מעידים כי עבורם כמעט כל דבר יכול לשמש כמקור השראה. מקורות ההשראה המתבקשים והברורים ביותר הם עיצובים אחרים – עיצובים מהעבר או עיצובים מההווה של מעצבים אחרים. כמובן שמעצב מנוסה חייב לדעת להבחין בין קבלת השראה לגניבת רעיונות, ואצל מעצבים וותיקים ניתן לראות כי הצצה חטופה בעיצובים אחרים, יחד עם מקורות השראה נוספים, יכולה להביא אותם לכדי יצירת שמלות כלה חדשות שכלל אינן מזכירות את אלו ששימשו כמקור ההשראה.

שמלת כלה

אך גם פריטים ואלמנטים ברורים ומתבקשים הרבה פחות משמשים כהשראה עבור המעצבים המובילים. צורות של אלמנטים מסוימים בטבע, ארכיטקטורה מודרנית, אומנות מתחומים שונים ועוד – כל אלו יכולים לשמש כהשראה בידי אומן עיצוב האופנה. ניתן להיווכח בכך בתצוגות האופנה הגרנדיוזיות הנערכות מדי שנה באירופה, שם ניתן לראות עיצובים ססגוניים אשר לעיתים מזכירים במובהק אלמנטים שונים מעולם הטבע (כמו חיות מסוימות), או עיצובים המושפעים במובהק ממגמות וטרנדים עכשוויים בעולם האומנות המודרנית.

 

מקורות השראה נפוצים בעולם שמלות הכלה

התחום של שמלות כלה יכול להיות מאתגר מעט יותר בכל הנוגע לקבלת השראה ושמירה על יצירתיות ופוריות אומנותית, שכן במקרה של שמלת כלה מחויב המעצב לשלב בין יצירתיות ותעוזה לבין איפוק מסוים, אשר ישאיר את השמלה בגדר שמלה אלגנטית המתאימה לכלה ביום הגדול שלה. רובן המכריע של הכלות אינן מעוניינות בשמלה יותר מדי יוצאת דופן או ניסיונית, כזו אשר תמשוך יותר מדי תשומת לב ולא בטוח שתיתפס כאסתטית בעיני רבים מהאורחים. עם זאת, כל כלה מעוניינת כמובן להיות מיוחדת במינה ולהתהדר בשמלה מרהיבה.

מעצב שמלות כלה

השילוב הזה, בין הרצון לשמלה יוצאת דופן אשר תהפוך את הכלה לנסיכה של ממש לבין האיפוק הנדרש על מנת שלא לחרוג ולהפוך את הכלה לניסוי אופנתי, מביאה את מעצבי שמלות הכלה המובילים לחפש ולקבל מקורות השראה ממוקדים יותר. רבים מקבלים השראה משמלות ערב מיוחדות אותן הם מסבים לשמלות כלה, כמו גם שמלות אגדתיות של כוכבות או כלות עבר מפורסמות.

אצל המעצבים הגדולים באמת ניתן למצוא עיצובים עבור כלות אשר נראה כי הם מיוחדים במינם ואינן קשורים לשום עיצוב או שמלת כלה מהעבר. במקרים אלו, מקורות ההשראה הם בעיקר פנימיים ומופשטים, מה שמעיד לרוב על מעצב יצירתי במיוחד, בעל חוש אופנתי יוצא דופן…