מאמרים / מהן שמלות כלה הוט קוטור?

מהן שמלות כלה הוט קוטור?

עולם האופנה, ובתוכו עולם שמלות הכלה, מכיל אינספור מונחים ומושגים שונים, חלקם שגורים ומוכרים לכולם וחלקם משמשים בעיקר את העוסקים בתחום, או את החובבים המושבעים. דוגמה טובה למושג הקשור לעולם שמלות הכלה ואינו מוכר למרבית הנשים (ובטח שלמרבית הגברים…), אלא רק לחובבות אופנה מושבעות או לעוסקים בעולם האופנה, היא המושג "הוט קוטור". מהן שמלות כלה הוט קוטור, מה מאפיין אותן ומה מקורו של מושג זה?

שמלות כלה

שמלות כלה סופר יוקרתיות בעיצוב אישי בלבד – הוט קוטור

עבור כל מי ששמעה פה ושם את המושג "שמלת כלה הוט קוטור" ומתעניינת אך אינה מבינה בדיוק במה מדובר, כדאי להבין את מקור המושג. כפי שניתן אולי לשמוע, מקורו של ביטוי זה הוא בשפה הצרפתית. המעצבת המוכרת כל כך – קוקו שאנל, נחשבת לאחת הראשונות בתחום זה אשר הציגו את הביטוי הזה לעולם האופנה.

באופן כללי, ניתן לאפיין שמלות כלה הוט קוטור כשמלות האיכותיות והאקסקלוסיביות ביותר, וככאלו ברור כי מדובר בשמלות כלה בעיצוב אישי, כלומר – שמלה אשר מעוצבת ונתפרת במיוחד למידותיה של אותה כלה מסוימת, וכך מתאימה לגופה ולתווייה באופן מושלם. בנוסף לכך שמדובר בעיצובים אישיים בלבד, שמלות הוט קוטור עשויות כמובן אך ורק מבדים איכותיים ביותר, בדים צפופים ועמידים אשר מבטיחים שמלה עמידה ואיכותית, כזו אשר תחזיק מעמד בכל מצב וגם תאפשר לכלה להרגיש לא רק יוקרתית, אלא גם נינוחה.

 

הגדרה רשמית של שמלות ומעצבי הוט קוטור

אך העובדה כי מדובר בשמלות בעיצוב אישי מבדים יוקרתיים אינה מספיקה על מנת להכתיר שמלה מסוימת ב"הוט קוטור" או על מנת להגדיר מעצב שמלות כלה מסוים כמעצב הוט קוטור. קיימת הגדרה "רשמית" למעצבים ולשמלות הוט קוטור. הגדרה זו מאלצת מעצבים המעוניינים להחזיק בתואר זה לעבור לימודים רשמיים בפריז, כמו גם לעצב כמה עשרות שמלות לכל הפחות. זאת מכיוון שהתואר של מעצב הוט קוטור מכריז על אותו מעצב כמשתייך לאליטה של עולם האופנה, ולמועדון אקסקלוסיבי זה ניתן להיכנס רק באמצעות ההכשרה המתאימה, והניסיון הבסיסי המוכיח את יכולותיו של אותו מעצב.

שמלת כלה

לכן, לא בהכרח כל שמלת כלה מקולקציית 2018, יקרה ויוקרתית אותה מעצבים באופן אישי עבור הכלה נחשבת לשמלת הוט קוטור. על מעצב השמלה להחזיק בתואר הרשמי התואם את ההגדרות של עולם האופנה.

עם זאת, ולאחר שהבנו מהן בדיוק שמלות הוט קוטור, כדאי להבין גם כי מדובר בסך הכל בתואר רשמי. כמובן שתואר זה מייצג משהו – ידע מעמיק בתחום, ניסיון מוכח והכשרה שקיבל אותו מעצב מצמרת עולם האופנה, אך אין זה אומר כי שמלת כלה בעיצוב אישי אצל מעצב מוכשר ומוכר בתחום אשר אינו בהכרח מחזיק בתואר "מעצב הוט קוטור" היא פחות טובה. אם מצאת מעצב מוכשר ומנוסה מספיק, כזה אשר עיצב לא מעט שמלות ומעצב עבורך שמלה בעיצוב אישי ליום החתונה שלך, אין צורך בתואר הרשמי של "הוט קוטור" על מנת שתוכלי לדעת ולהרגיש במאה אחוזים שאת מתחתנת בשמלה ברמה הגבוהה ביותר שיש.

שמלות כלה 2018

מעניין לראות ולזהות שמלות הוט קוטור, אך התואר הרשמי אינו העניין כאן, אלא האיכות של השמלה, אופן עיצובה והבדים ממנה היא עשויה. מעצבים מוכשרים יכולים להציג עיצובים המתחרים בכל זה, וגם עומדים בכל שאר הדרישות כמו התאמה לצו האופנה הנוכחי, עיצוב ותפירה של השמלה בדיוק בהתאם לתווים הייחודיים של אותה כלה וכו', גם אם הם אינם מחזיקים בתואר הרשמי של מעצבי הוט קוטור…